Contact us

Sweden-China Trade Council
Box 55680
102 15 Stockholm
Phone: +46 8 22 68 88
Visit: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm
Email: info@sctc.se

Bygg ditt varumärke och få digitala leads i Kina/Malmö


 

Många svenska bolag har ett stort kommersiellt intresse av att bygga sitt varumärke i Kina och att få in fler leads till sälj för att kunna växa och förstärka sin position. Kina har alltid varit komplicerat, men sen pandemin började har det börjat ställas hela nya krav på B2B bolag i Kina då det kommer till det digitala.
För att få veta mer om Kinas digitala landskap och möjligheterna för ditt företag att bli bättre har vi tillsammans med Sydsvenska Industri- och Handelskammaren bjudit in Jonathan Kullman och Richard Hårdänge från NBH till ett fysiskt seminarium i Malmö den 24 april 2024.  


NBH kommer gå in på djupet och delar med sig av erfarenheter från många olika branscher.
Ämnen som behandlas är:

  • Hur får man som B2B bolag fler leads digitalt i Kina?
    • Plattformar & strategier
  • Video i Kina – Stora möjligheter
    • Utforska alternativen & dold potential
  • Press & Media i Kina – Annat fokus än i Europa
    • Behov för B2B & Baidu SEO effekt

Något de flesta kan känna av är att säljprocessen i Kina har blivit mer digital och möjligheterna att hitta nya kunder via digitala plattformar har ökat.

Vikten av att synas och kontrollera hur man presenterar sitt företag samt sina produkter & tjänster har också blivit svårare då allt digitalt behöver göras i Kina för Kina.
Där ger vi dig de insikter som behövs för att vara uppdaterad för Kina 2024-25.

Jonathan Kullman, grundare och vd på NBH. Jobbat senaste 9 åren med Kina, varav sex år baserad i Shanghai. Jonathan har stor erfarenhet av att hjälpa företag med hur man ska använda sig av digital kanaler för att utveckla sin närvaro och affär i Kina.

Richard Hårdänge, CCO, NBH. Richard har gedigen erfarenhet av att arbeta mot Kina sedan över 13 år både kommersiellt och kulturellt. Richard är flytande i kinesiska, bott och arbetat i Kina samt är också ledamot av SCTC:s styrelse.

NBH är Nordens ledande digitala byrå som stödjer bolag med web, social media, kampanjer och lead-generation i Kina.
Pandemin har förändrat mycket och inom B2B i Kina har den digitala omställningen gått mycket fort sista åren.

Efter seminariet har ni också möjlighet till en kostnadsfri konsultation på 15 minuter.
Mejla i så fall info@sctc.se och anmäl ert intresse med rubrikraden “Digital marknadsföring – Malmö”.

Var: Sydsvenska Industri- och Handelskammaren, Ångbåtsbron 1, 7:e våningen, i Malmö
När: Onsdagen den 24 april 2024 kl 12:00 – 14:00 CEST.
Kostnad: Medlemmar i SCTC  och i Sydsvenska Handelskammaren SEK350, Icke medlemmar SEK595 plus VAT. Anmälan är bindande, men kan överlåtas. Sista anmälningsdag är den 17 april. Är du inte medlem än? Ansök här!

Varmt Välkommen!

I nära samarbete med:

 

Bookings are closed for this event.