Contact us

Sweden-China Trade Council
Box 55680
102 15 Stockholm
Phone: +46 8 22 68 88
Visit: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm
Email: info@sctc.se

Digital Marknadsföring i Kina – Hur når du rätt målgrupp? Stockholm


 

Det digitala landskapet i Kina ser annorlunda ut för B2B än på andra marknader och pandemin har gjort att kunskapen om rätt marknadsföring för kommunikation med potentiella kunder ökat mer än tidigare. För att få veta mer om Kinas digitala landskap och möjligheterna för ditt företag att synas har vi bjudit in Jonathan Kullman och Richard Hårdänge från NBH till ett fysiskt seminarium i Stockholm den 26 januari. Seminariet kommer även hållas i Göteborg den 9 februari och i Malmö den 3 mars

NBH kommer ge en översikt av det digitala landskapet i Kina och hur man kan arbeta med digitala kanaler för att skapa affärsmöjligheter. Vi kommer också få lyssna på Chris Engström, vd, Eletta, som berättar om sina erfarenheter, vikten av att synas digitalt i Kina och hur Eletta gått till väga för ökad synlighet.

Säljprocessen har blivit mer digital och möjligheterna att hitta nya kunder via digitala plattformar har ökat. Vikten av att synas och kontrollera hur man presenterar sitt företag samt sina produkter & tjänster har också blivit svårare då allt digitalt behöver göras i Kina för Kina.

Några av punkterna vid seminariet:

  • WeChat
    • Hur får ni tusentals relevanta följare från er industri?
  • Hemsida
    • Hur gör ni hemsidan snabb och synlig för er kinesiska målgrupp?
  • Baidu SEM
    • Hur kan ni skapa affärsmöjligheter via Kinas största sökmotor?
  • Industriartiklar (PR)
    • Hur får ni dussintals kinesiska media inom era industrier att skriva om er?

Jonathan Kullman, Grundare och vd på NBH. Jobbat senaste 8 åren med Kina, varav sex år baserad i Shanghai. Jonathan har stor erfarenhet av att hjälpa företag med hur man ska använda sig av digital kanaler för att utveckla sin närvaro och affär i Kina.

Richard Hårdänge, CCO, NBH. Richard har gedigen erfarenhet av att arbeta mot Kina sedan över 10 år både kommersiellt och kulturellt. Richard är flytande i kinesiska samt har bott fem år i Dalian i Nordöstra Kina.

NBH är Nordens ledande digitala byrå som stödjer bolag med web, social media, kampanjer och lead-generation i Kina.
Pandemin har förändrat mycket och inom B2B i Kina har den digitala omställningen gått mycket fort sista åren.

Chris Engström är vd och minoritetsägare i Eletta AB, ett familjeföretag startat 1947 beläget i Stockholm.

Eletta utvecklar, tillverkar och säljer instrument för att övervaka industriella processer såsom flödesmätare, flödesvakter och nivåmätare. Bolagets kinesiska huvudkontor finns i Peking och har även säljkontor i Wuhan och i Chengdu samt öppnar ytterligare ett kontor i Shanghai i februari 2023. 

Efter seminariet har ni också möjlighet till en kostnadsfri konsultation på 15 minuter. Mejla i så fall info@sctc.se och anmäl ert intresse med rubrikraden “Digital marknadsföring – Stockholm”.

Var: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm
När: Torsdagen den 26 januari 2023 kl 09:00 – 11:00 CET.
Kostnad: Deltagandet är kostnadsfritt för medlemmar i SCTC. Icke medlemmar SEK250 plus moms som faktureras i efterhand. Är du inte medlem än? Ansök här!

Varmt Välkommen!

Bookings are closed for this event.