Contact us

Sweden-China Trade Council
Box 55680
102 15 Stockholm
Phone: +46 8 22 68 88
Visit: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm
Email: info@sctc.se

Digital Marknadsföring i Kina – Hur når du rätt målgrupp? Göteborg


Det digitala landskapet i Kina ser annorlunda ut för B2B än på andra marknader och pandemin har gjort att kunskapen om rätt marknadsföring för kommunikation med potentiella kunder ökat mer än tidigare. För att få veta mer om Kinas digitala landskap och möjligheterna för ditt företag att synas har vi bjudit in Jonathan Kullman och Richard Hårdänge från NBH till ett fysiskt seminarium i Göteborg den 9 februari . Seminariet kommer även hållas i Malmö den 3 mars

NBH kommer ge en översikt av det digitala landskapet i Kina och hur man kan arbeta med digitala kanaler för att skapa affärsmöjligheter. Vi kommer också få möta Jacob Minnhagen från Göteborgs Hamn som berättar om sina erfarenheter och hur man gått till väga för ökad synlighet.

Säljprocessen har blivit mer digital och möjligheterna att hitta nya kunder via digitala plattformar har ökat. Vikten av att synas och kontrollera hur man presenterar sitt företag samt sina produkter & tjänster har också blivit svårare då allt digitalt behöver göras i Kina för Kina.

Några av punkterna vid seminariet:

  • WeChat
    • Hur får ni tusentals relevanta följare från er industri?
  • Hemsida
    • Hur gör ni hemsidan snabb och synlig för er kinesiska målgrupp?
  • Baidu SEM
    • Hur kan ni skapa affärsmöjligheter via Kinas största sökmotor?
  • Industriartiklar (PR)
    • Hur får ni dussintals kinesiska media inom era industrier att skriva om er?

Jonathan Kullman, Grundare och vd på NBH. Jobbat senaste 8 åren med Kina, varav sex år baserad i Shanghai. Jonathan har stor erfarenhet av att hjälpa företag med hur man ska använda sig av digital kanaler för att utveckla sin närvaro och affär i Kina.

Richard Hårdänge, CCO, NBH. Richard har gedigen erfarenhet av att arbeta mot Kina sedan över 10 år både kommersiellt och kulturellt. Richard är flytande i kinesiska samt har bott fem år i Dalian i Nordöstra Kina.

NBH är Nordens ledande digitala byrå som stödjer bolag med web, social media, kampanjer och lead-generation i Kina.
Pandemin har förändrat mycket och inom B2B i Kina har den digitala omställningen gått mycket fort sista åren.

Jacob Minnhagen, Senior Manager Business Development, Göteborgs hamn, har mer än 15 års erfarenhet i olika roller inom försäljning och  verksamheter inom sjöfartsindustrin. Jacob har jobbat vid Göteborgs Hamn sedan 2011 där hans nuvarande arbetsuppgifter täcker in marknadsutveckling, försäljning och marknadsföringsaktiviteter gentemot speditörer och rederier. I uppdraget ingår även utvecklingen av logistiklösningar inklusive lagerhållning. 

Göteborgs hamn är Skandinaviens största hamn och porten till världen för stora delar av svensk industri. Totalt passerar nära 30 procent av Sveriges utrikeshandel via Göteborgs hamn. Hamnen är den enda i Sverige som har kapacitet att ta emot världens största containerfartyg och har det största linjeutbudet inom och utanför Europa. Företag i Sverige och i Norge har en direktaccess till 25 dagliga järnvägslinjer som länkar hamnen med den nordiska regionen. I hamnen finns terminaler för olja, fordon, ro-ro containers och passagerare.

Efter seminariet har ni också möjlighet till en kostnadsfri konsultation på 15 minuter. Mejla i så fall info@sctc.se och anmäl ert intresse med rubrikraden “Digital marknadsföring – Göteborg”.

Var: Göteborgs Hamn, Emigrantvägen 2B i Göteborg
När: Torsdagen den 9 februari 2023 kl 09:00 – 11:00 CET.
Kostnad: Deltagandet är kostnadsfritt för medlemmar i SCTC. Icke medlemmar SEK250 plus moms som faktureras i efterhand. Är du inte medlem än? Ansök här!

Varmt Välkommen!

I nära samarbete med:

Bookings are closed for this event.