Contact us

Sweden-China Trade Council
Box 55680
102 15 Stockholm
Phone: +46 8 22 68 88
Visit: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm
Email: info@sctc.se

Det digitala landskapet i Kina – frukostmöte i Stockholm


HannaFilippa

Varmt välkommen till Sweden-China Trade Councils frukostmöte om det digitala landskapet i Kina och hur ditt bolag ska agera för att göra verksamheten mer tillgänglig för en kinesisk målgrupp genom digital närvaro i Kina.

  • Hur når man ut till och kommunicerar med världens köpstarkaste målgrupp?
  • Hur fungerar sociala media i Kina?
  • Hur blir ditt bolag redo för Kina?
  • Hur kan en närvaro i sociala media i Kina påverka din försäljning i Sverige och i Kina?

Sociala medieplattformar som Alipay – den största kinesiska betalningslösningen med över 520 miljoner användare och WeChat – den största sociala plattformen med över 1 miljard aktiva användare är utmärkta dörröppnare för svenska företag.

Turismen från Kina till Norden har ökat med över 200% de senaste nio åren, och den fortsätter att öka. Norden är ett populärt turistresemål och kinesiska turister handlar gärna exklusiva varor och skandinaviska varor står ofta högt på önskelistan. Närvaro på den kinesiska digitala marknaden gör att du stärker ditt varumärke och når ut till världens köpstarkaste målgrupp – den kinesiska kunden.

Vi har bjudit in Hanna Sillén och Filippa Bätjer från Nordic Business House, en försäljnings- och marknadsföringsbyrå med kontor i Stockholm och Shanghai. Teamet består av både svenska och kinesiska digitala marknadsföringsspecialister. Bland kunderna märks främst företag inom turism och utbildning med målgrupp i Kina och den kinesiska turistnäringen i Norden. Nordic Business House representerar även nordiska företag inom MedTech och CleanTeach som vill nå kinesiska målgrupper.

Hanna Sillén, Partner, har en juristexamen från Stockholms Universitet, en bakgrund som huvudansvarig för Arvikafestivalen och en stark passion för Kina. Idag hjälper Hanna bolag att etablera och stärka sin digitala närvaro i Kina och nå ut till och interagera med kinesiska turister i Norden. Hanna intervjuas i senaste podden Big in Asia, lyssna gärna här

Filippa Bätjer, Key Account Manager, har sedan 4 år tillbaka bott i Shanghai och tog sin ekonomexamen från Donghua University. Förutom marknadsföring har Filippa ett brinnande intresse för event, PR och möten med människor. Filippa arbetar med strategiska kommunikationslösningar som hjälper bolag att interagera med kinesiska turister i Norden.

Var? Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm
När? Onsdagen, 16 maj, 2018, kl 07:45 – 10:00. Registrering och frukost från kl 07:45. Presentationen startar ca kl 08:10
Kostnad: Medlemmar SEK250, icke-medlemmar SEK400 plus moms, faktureras i efterhand. Anmälan är bindande, men kan överlåtas. Tacksam för besked i så fall. Registrering nedan senast den 11 maj.

Varmt välkommen!

Bookings are closed for this event.