Förutsättningarna för svenska bolag aktiva på den kinesiska marknaden ändras snabbt, både i förhållande till hur geopolitiska svängningar påverkar affären men också hur bolagen ska förhålla sig till digital produktplacering på en marknad i ständig förändring.
Sweden-China Trade Council har nöjet bjuda in till ett högaktuellt seminarium i Göteborg den 8 oktober i samarbete med Setterwalls advokatbyrå och NBH med fokus på följande frågor.
Talare:
Omar Khalil
Omar är advokat på Setterwalls advokatbyrå och arbetar med frågor som rör indirekta skatter samt internationell handel och tull. Omar rådger både svenska och multinationella företag inom flera olika branscher och har mångårig erfarenhet av arbete med tull, exportkontroll och sanktioner.
Daniel Öhvall
Daniel är advokat på Setterwalls advokatbyrå och biträder klienter i transaktioner och kommersiella avtal. Daniel har över 14 års erfarenhet av arbete i Asien och arbetar med frågor som har ett internationellt fokus där ärendena involverar utländska parter eller tillgångar.
Richard Hårdänge
Richard är Sales Director på NBH med mer än 10 års erfarenhet av internationell försäljning och affärsutveckling. Han är specialiserad på att hjälpa europeiska varumärken att navigera digitalt och växa på den kinesiska marknaden.
När: Onsdagen den 8 oktober 2025 kl 14:00 – 16:00.
Var: Setterwalls, Sankt Eriksgatan 5, Göteborg.
Kostnad: Kostnadsfritt för medlemmar i SCTC. Icke-medlemmar 300 kronor plus moms som faktureras i efterhand. Registrera dig nedan senast torsdagen den 3 oktober kl 12:00. Vänligen notera att vi debiterar 300 kronor plus moms vid utebliven närvaro.